• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
رئیس سمپوزیوم تخصصی ارتقای آموزش علوم پزشکی:

آموزش در علوم پزشکی باید با تغییرات ایجاد شده در جامعه تغییر یابد

  • کد خبر : 16482
  • 01 تیر 1402 - 11:44
آموزش در علوم پزشکی باید با تغییرات ایجاد شده در جامعه تغییر یابد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:آموزش در علوم پزشکی باید بر اساس تغییرات جامعه تغییر کند و از شیوه ای استفاده شود که اثرگذار و عمق یادگیری را افزایش دهد

به گزارش انطباق ،دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سمپوزیوم تخصصی ارتقاء آموزش علوم پزشکی و کاربرد فناوری مصورسازی اظهار داشت:نظام سلامت در جمهوری اسلامی با توجه به خدماتی که ارایه داده منحصر به فرد است.

وی افزود:ادغام خدمات سلامت با نظام آموزشی دستاوردهای مهمی داشته و توسعه آموزش پزشکی باکیفیت تر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد:نظام سلامت ایران در سایه سار ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در منطقه و جهان یک الگوی شناخته شده است و می تواند نیازهای جامعه را رفع کند.

وی تصریح کرد:این سمپوزیوم با محوریت فناوری مصور سازی با ایجاد هم افزایی موجب پیشبرد هدفمند آموزش پزشکی می شود.

رئیس سمپوزیوم تخصصی ارتقای آموزش علوم پزشکی ؛ ایجاد پل ارتباطی ایده های انتزاعی و عینی ، ارتقای کیفیت آموزش در علوم پزشکی ، هم‌اندیشی، تبادل تجارب و هم‌افزایی تلاش‌ها برای یافتن راه حل ها را
از اهداف برگزاری این سمپوزیوم عنوان کرد.

دکتر آشوبی یادآور شد: پیاده سازی پزشکی فرا دقیق نیازمند سطح بالایی از سواد در جامعه است و اطلاعات دقیق باید در اختیار بیمار قرار گیرد.

رئیس دانسگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه گیلان سالمند ترین استان کشور است ، خاطرنشان کرد:بار بیماری ها و بهداشت در استان زیاد است و اعتبار زیادی صرف هزینه های درمان و نگهداری جمعیت سالمند استان می شود.

رئیس سمپوزیوم تخصصی ارتقای آموزش علوم پزشکی گفت:آموزش علوم پزشکی باید بر اساس تغییرات در جامعه تغییر کند و باید از شیوه ای استفاده شود که اثرگذار و عمق یادگیری را افزایش دهد.

وی با اشاره وجود برخی از سرطان ها در استان از جمله سرطان معده ، پروستات اذعان داشت:آموزش در این راستا موجب کاهش هزینه ها در این مسیر می شود.

رئیس سمپوزیوم تخصصی ارتقای آموزش علوم پزشکی گفت:بر اساس تغییرات جامعه باید استفاده از هوش مصنوعی ، ربات در اتاق و … مورد استفاده قرار گیرد.

آشوبی با اشاره به یکپارچگی دانش درکنار تفرق دانش خاطرنشان کرد:جمع بندی در دانش و آموزش صورت گیرد تا اقدامات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:جامعه نیازمند پزشک جامع الشرایط است و دوره های مدیریتی و رهبری بالینی در کروکلوم های آموزش پزشکی باید گنجانده شود.

لازم به ذکر است ؛ در این سمپوزیوم علمی یک‌روزه، ۲۰۰ تن از اعضای انجمن آموزش پزشکی کشور، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رؤسای مراکز آموزشی، درمانی و پژوهشی استان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=16482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.