• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
19
لیستی پر از اشکال؛

آمارسازی به سبک اداره کل ورزش و جوانان گیلان

  • کد خبر : 18256
  • 30 شهریور 1402 - 19:44
آمارسازی به سبک اداره کل ورزش و جوانان گیلان
اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان پیش از اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین، آماری از ورزشکاران گیلانی حاضر در این رقابت‌ها منتشر کرد که پر از اشکال است.

به گزارش انطباق نقل از خط اول ورزشی، هفته گذشته و پیش از اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، اداره کل ورزش و جوانان گیلان طی آماری اعلام کرد که سهمیه گیلان در این بازی‌ها نسبت به دوره قبل که در جاکارتای اندونزی برگزار شد، ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۳۰ نفر (اعم از ۲۶ ورزشکار، یک مربی، دو داور و یک مسئول ورزشی) رسیده است، در حالیکه آمار واقعی گیلانیان حاضر در بازی های آسیایی هانگژوی چین اعم از ورزشکار، مربی، داور و همراه فقط ۱۷ نفر می‌باشد.

در این لیست پر از اشکال، نام برخی از ورزشکاران رشته‌های والیبال ساحلی، فوتبال، ووشو و حتی نام یکی از مربیان تیم ملی کشتی که در هانگژو حاضر هستند، جا مانده است و در عوض از تعدادی ورزشکار، داور و مربی نام برده شده که در لیست نهایی کاروان ایران جایی ندارند.

این مهم یا از سر ناآگاهی مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان رخ داده و یا از سر خودبرتربینی به دروغ اقدام به بزرگنمایی آمار کرده‌اند که در هر دو صورت کار اشتباه و به دور از اخلاق حرفه‌ای، ورزشی و رسانه ای بوده است.

شاید اداره کل ورزش و جوانان گیلان اعلام کند، در هنگام ارائه آمار، هنوز لیست نهایی کاروان ایران اعلام نشده بود که باز هم باید گفت وقتی هنوز لیست نهایی کاروان مشخص نشده چرا گیلان اقدام به انتشار آمار غیر واقعی کرده است.

و اگر هم بگوید لیست آنها به همراه ورزشکاران پاراسیایی هانگژو بوده است، باید گفت اگرچه لیست نهایی کاروان پاراسیایی ایران هم هنوز مشخص نشده است ولی با فرض اینکه ۸ ورزشکار نام برده شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان در لیست بازی‌های پاراسیایی صحیح باشد باز هم آمار نهایی سهمیه گیلانی‌ها در این بازی‌ها به ۲۵ نفر می‌رسد نه ۳۰ نفر.

از هر سو که به آمار اعلامی از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان نگاه می‌کنیم، پر از اشکال، غلط و دروغ است که هر کسی را نگران می‌کند مبادا دیگر آمارهای مهم و حساس منتشر شده عمرانی و ورزشی نیز همین گونه محاسبه شده باشند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=18256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.