• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10
نبود حسن‌نیت پشت حذف کاندیدهای ریاست‌جمهوری و کاهش مشارکت

آقای رئیسی به نفع خودت انصراف بده

  • کد خبر : 4006
  • 04 خرداد 1400 - 2:09
آقای رئیسی به نفع خودت انصراف بده
به نظر رئیسی اگر این لیست تایید شد به نفع خودش از انتخابات انصراف دهد و در همان قوه‌قضاییه مشروعیت و محبوبیت خود را افزایش دهد زیرا رییس‌جمهور حداقلی که بدون رقیب به جایگاه برسد از مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت لازم برخوردار نیست و می‌تواند او را با دست خودش از رقابت‌های احتمالی در آینده حذف کند.

اختصاصی انطباق- سرویس سیاسی: انتخابات این دوره ریاست‌جمهوری ایران با همه دوره‌های خود تفاوت دارد؛ از بی‌میلی برخی مردم برای شرکت در انتخابات و نبود گزینه‌های متفاوت برای کاندیداتوری گرفته تا مصوبه‌های تحدید نامزدها و حذف حداکثری کاندیداهایی که خود را برای رسیدن به پاستور لایق می‌دانستند.

این وضعیت تا حدی برای نظام جمهوری‌اسلامی خوشایند نیست زیرا به گفته سران کشور حضور افراد پای صندوق‌های رای می‌تواند نظام را در برابر دشمنان بیمه کند و هر رای، آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی است.

در این بین و در ساعات پایان روز گذشته خبرگزاری فارس از رسانه‌های نزدیک به نهادهای حاکمیتی مطلبی را منتشر کرد که سبب درگیری اذهان‌عمومی شد.

خبر فارس کوتاه ولی پر از حرف و حاشیه بود و به رد و تایید صلاحیت‌ها مربوط می‌شد.در خبر فارس که با عنوان” دست رد شورای نگهبان به بانیان وضع موجود”منتشر کرد آمده بود:با پایان یافتن بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان، اسامی نامزدهای نهایی به وزارت کشور ارسال شد.شنیده‌های خبرنگار فارس از منابع مطلع حاکی از آن است که صلاحیت آقایان علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد و اسحاق جهانگیری مورد تایید قرار نگرفته است.نتایج نهایی نشان می‌دهد شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها، پرونده و سوابق افراد را بدون توجه به موقعیت و جایگاه آنها، مد نظر قرار داده و قانون را فدای مصلحت اندیشی نکرده است.

در ادامه این مطلب فارس ادعایی دیگر منتشر کرد که مربوط به اشخاص تایید شده بود که در میان آن‌ها سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی حضور داشتند.

باید منتظر واکنش‌های کاندیداهای ردصلاحیت شده باشیم ولی نکته‌ای که در این میان نباید از آن چشم‌پوشی کنیم نکته مشارکت حداقلی با حضور این افراد در انتخابات است موضوعی که بیش از لاریجانی و جهانگیری به ضرر ابراهیم‌رئیسی است.

ابراهیم‌رئیسی گزینه‌ای است که زمزمه‌هایی درباره رهبر شدن او در آینده به گوش می‌رسد و در میان رقبایی که دارد او گزینه مناسب‌تری برای این جایگاه است ولی اگر در این انتخابات حداقلی با آرای پایین سازمانی به قدرت برسد جایگاه او و مشروعیتش زیر سوال می‌رود.

به نظر مشاورهایی که دست او را در دست تتلو گذاشتند این بار نیز سعی دارند وی را در بازی قرار دهند که آینده کاری او را تحت تاثیر قرار دهد.

به نظر رئیسی اگر این لیست تایید شد به نفع خودش از انتخابات انصراف دهد و در همان قوه‌قضاییه مشروعیت و محبوبیت خود را افزایش دهد زیرا رییس‌جمهور حداقلی که بدون رقیب به جایگاه برسد از مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت لازم برخوردار نیست و می‌تواند او را با دست خودش از رقابت‌های احتمالی در آینده حذف کند.

رئیسی حدود ۱۶میلیون رای در سال ۹۶ برای خود کنار گذاشت و با اقدامات عدالت محور خود در قوه‌قضاییه چهره‌ای عادل برای خود ساخت تا ویژگی‌هایی را در راستای موفقیت‌های آینده ذخیره کند ولی به خاطر داشته باشد فردی که در میان رقابت با یک دولت و کلی مردم امیدوار ۱۶میلیون رای از میان ۵۰میلون رای دهنده کسب می‌کند تفاوت دارد با شخصیتی که ۲۰میلیون رای در میدان خالی از رقیب و مهندسی شده به دست می‌آورد؛ کاش رئیسی در این بازی گرفتار نشود و اشتباه ۹۶ را تَکرار نکند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.