• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

آقای رئیسی”لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ‏؟!”

  • کد خبر : 1625
  • 14 دی 1399 - 8:55
آقای رئیسی”لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ‏؟!”
آقای رئیسی گفته بودید که در حفظ حقوق عامه خط قرمز ندارید، امروز آیا نمی‌بینید در شهرهای ایران چه به روز مردم می‌آید؟! پس آقای رئیسی"لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ‏؟!" امروز حال مردم ایران به ویژه در کلان‌شهرها از همه لحاظ خوب نیست و در همین راستا شما را به اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی و به ویژه بند ۲ ارجاع می‌دهم.

تحلیل روز -سامان صابریان : چه حقوق شهروندی و چه حقوق عامه در ایران به غیر از ابزاری برای ژست‌های سیاسی و کسب محبوبیت کارآیی خاصی ندارد. از حسن‌روحانی تا ابراهیم رئیسی برای مردم از حقوق‌شان گفتند ولی زمانی که نوبت به اجرا و عمل می‌رسد شاهد رویکردی متفاوت هستیم. تکلیف روحانی که عمرش رو به پایان می‌رود مشخص است ولی ابراهیم‌رئیسی که از زمان روی کار آمدن بارها از حقوق‌عامه سخن گفته و خود را فردی دین‌مدار معرفی می‌کند چرا پیگیر جزئی‌ترین مسایل زیر مجموعه حقوق‌عامه نیست؟!

آقای رئیسی شما فردی حوزوی هستید و بی‌شک معنای آیه۲ سوره صف را می‌دانید که در آن آورده شده:”يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد چرا سخنى مى‌گوييد كه عمل نمى‌كنيد؟!” را می‌دانید، پس شما چرا به سخنی که گفتید عمل نمی‌کنید؟!

آیا حق زیست از حقوق‌عامه محسوب می‌شود یا خیر؟! آیا حق راحت نفس کشیدن از حقوق‌عامه است یا خیر؟! آیا اینکه امروز وضعیت هوای تهران و بسیاری از کلان‌شهرها را کثافت گرفته و میلیون‌ها ایرانی را این آلودگی تهدید می‌کند، لگدمال شدن حقوق‌عامه است یا خیر؟! و ده‌ها سوال دیگر که برگرفته از همین بی‌توجهی به حقوق‌عامه و زیر پا گذاشتن آن است!

به خاطر دارم در جلسه شورای‌عالی قوه‌قضاییه در میان هم‌کارهای‌تان بسیار محکم و معتقد گفتید:”امروز سلامت اجتماعی و سلامت مردم جزو ضروری‎ترین مسائل کشور و از وجوه مهم حقوق عامه است”؛ خب چه شد؟! الان معیارهای حقوق‌عامه تغییر یافته است یا سلامت مردم در این وضعیت هوا تهدید نمی‌شود؟! یا اینکه مصلحت به گونه‌ای است که برای گذر از شرایط حساس کنونی باید میلیون‌ها میلیون ایرانی در این اتاق‌های‌گاز گسترده با جان‌شان بازی شود؟!

آقای رئیسی گفته بودید که در حفظ حقوق عامه خط قرمز ندارید، امروز آیا نمی‌بینید در شهرهای ایران چه به روز مردم می‌آید؟! پس آقای رئیسی”لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ‏؟!” امروز حال مردم ایران به ویژه در کلان‌شهرها از همه لحاظ خوب نیست و در همین راستا شما را به اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی و به ویژه بند ۲ ارجاع می‌دهم. در آن گفته شده قوه قضاییه، قوه‌ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشند به عدالت و عهده‌دار وظایف زیر است‏:
۱- رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات و اخذ تصمیم و اقدام لازم در آن قسمت از امور حسبیه، که قانون معین می‌کند.

۲- احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادیهای مشروع.

۳- نظارت بر حسن اجرای قوانین.

۴- کشف جرم و تعقیب مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام.

۵- اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین.

آقای رئیسی وقتی منابع رسمی می‌گویند آلودگی هوا بر مرگ ۳۳هزار ایرانی تاثیر می‌گذارد،آیا غیر از این است که حقوق عامه لگدمال می‌شود؟! آیا بانیان این اقدامات منجر به مرگ مجرم نیستند؟! آیا شما بر اساس قانون‌اساسی وظیفه دفاع از حقوق‌عامه، کشف‌جرم و تعقیب و مجازات را ندارید؟!

در این متن دنبال سیاه‌نمایی و تخریب نیستم تنها نیت این بود که به شما یادآوری شود از لحاظ شرع و قانون موظف هستید امروز بدون مصلحت‌نگری، مردم بی‌پناه ایران را که از ظلم دشمن و خودی در امان نیستند، کمک کنید زیرا مسئولان، خودروسازان، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، همه و همه باتولیدات ناسالم و بی‌کیفیت امروز مردم را به گورستان راهی می‌کنند؛ اگر برای حرف خودتان ارزش قائلید و به آیه”يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ” ایمان دارید، تحرکی از خود نشان دهید، حال مردم خوب نیست.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=1625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.