• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
صبح امروز صورت گرفت؛

آغاز آبگذاری کانال‌های کشاورزی گیلان|توزیع مناسب و عادلانه آب برای رفع نگرانی برنج‌کاران

  • کد خبر : 8429
  • 11 اردیبهشت 1401 - 13:17
آغاز آبگذاری کانال‌های کشاورزی گیلان|توزیع مناسب و عادلانه آب برای رفع نگرانی برنج‌کاران
استاندار گیلان با ابراز امیدواری اینکه سال زراعی پیش رو، سالی پربرکت خواهد بود، گفت: همه مدیران پای‌کار توزیع مناسب و عادلانه آب برای رفع نگرانی برنج‌کاران هستند.

به گزارش انطباق ،صبح امروز (یکشنبه) با حضور اسدالله عباسی آبگذاری تونل آب‌بر فومن برای تامین آب ۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی غرب گیلان و نیز به صورت همزمان، کانال راست سد سنگر برای تامین آب حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی شرق استان آغاز شد.

همچنین در محل سد تاریک منطقه امامزاده هاشم رشت، آبگذاری برای تامین آب اراضی غربی، آغاز و آبگذاری مناطق شرقی هم انجام می‌شود.

استاندار گیلان پس از بازدید از شروع آبگذاری‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر کاهش آب در حوزه آبریز سد سفیدرود و بروز مشکلاتی در این بخش اظهار داشت: با برگزاری نشست‌های دقیق کارشناسی و جمع‌بندی نظرات کارشناسان، به این نتیجه رسیدیم که قرارگاه مرکزی در مرکز استان و قرارگاه شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

وی شکل گیری این قرارگاه‌ها را در مدیریت بهینه موضوع، اثرگذار ارزیابی و اضافه کرد: میزان بازدهی آبرسانی را بالا بردیم و در آب بندان‌ها، سردهنه‌ها و دیگر مناطقی که نیاز به لایروبی داشتند، اصلاحات لازم صورت گرفت ضمن آنکه با اصلاح پمپاژها و آماده‌سازی تجهیزات لازم، زمینه را برای استفاده از همه امکانات فراهم کردیم.

استاندار گیلان با یادآوری زمان ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور رهاسازی آب سد سفیدرود، گفت: روز گذشته جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، تشکیل و دستور رهاسازی آب دو روز زودتر از موعد مقرر را صادر کردم.

 عباسی ادامه داد: خوشبختانه شاهد بارش نسبی پراکنده‌ای هم بوده‌ایم که با خنک شدن هوا، از تبخیر آب جلوگیری می‌شود و طی روزهای آینده هم آب به سمت اراضی مرکزی استان هدایت خواهد شد.

وی خزانه گیری و انجام نشاء از سوی برخی کشاورزان و دغدغه‌های آنان را یادآور شد و با ابراز امیدواری اینکه سال زراعی پیش رو، سالی پربرکت خواهد بود، تأکید کرد که همه مدیران، کماکان پای کار توزیع مناسب و عادلانه آب و مدیران آن هستند تا برنج کاران، هیچ نگرانی نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=8429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.