• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
134
سفسطه سخنگوی دولت برای توجیه قصه دوتاج؛

دروغ بزرگ را هم‌نزنید بوی گندش اذهان را فرا گرفت

  • کد خبر : 13604
  • 06 بهمن 1401 - 14:36
دروغ بزرگ را هم‌نزنید بوی گندش اذهان را فرا گرفت
اختصاصی/ واکنش‌های فراوان دیگر نیز به این ادعا مطرح شد تا اینکه عزت‌الله ضرغامی با حضور در خزانه بانک مرکزی و به نمایش گذاشتن این دو تاج به این دروغ بزرگ پایان داد ولی سخنگوی دولت که بانی انتشار این ادعای کذب بود با سفسطه از قبول خطای خود طفره رفت

اختصاصی انطباق- سرویس سیاسی: سخنگوی دولت صادق‌الوعده چندی پیش برای آنکه لگدی به پهلوی بزند در مطلبی که کذب بود با استناد به گزارش دروغ خبرگزاری جمهوری‌اسلامی مدعی شد شاه سابق تاج‌های سلطنتی را از ایران برده‌است.

دروغی که بلافاصله با واکنش فعالان آگاه رسانه‌ای روبه‌رو شد و حسین‌دهباشی در رد این ادعای پوچ خطاب به بهادری‌جهرمی گفت که این دو تاج در خزانه جواهرات ملی بانک‌مرکزی است.

واکنش‌های فراوان دیگر نیز به این ادعا مطرح شد تا اینکه عزت‌الله ضرغامی با حضور در خزانه بانک مرکزی و به نمایش گذاشتن این دو تاج به این دروغ بزرگ پایان داد ولی سخنگوی دولت که بانی انتشار این ادعای کذب بود با سفسطه از قبول خطای خود طفره رفت و به سایر دارایی‌هایی اشاره کرد که خاندان‌پهلوی با خود برده بودند.

در تازه‌ترین تلاش‌ها برای لاپوشانی این دروغ بزرگ، بولتن دولت در مطلبی با عنوان”مستندات دزدی‌های خاندان پهلوی به روایت منابع غربی” برای سفیدنمایی گافی که این نوانقلابیون دادند نوشت:در پی نفی و انکار دزدی‌های بزرگ دیکتاتور فراری ایران از سوی سلطنت طلبان، دفتر سخنگوی دولت با انتشار مستنداتی به ادعاهای آنان پاسخ داد.جوابیه دفتر سخنگوی دولت که امروز در برخی روزنامه‌های داخلی نیز که این مطالب نادرستی را منتشر کرده بودند به شرح ذیل است:احتراما با توجه به مطلب منتشره در آن روزنامه به تاريخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ تحت عنوان ” چرا موزه جواهرات ملی ایران همچنان تعطیل است؟”، متن جوابيه دفتر سخنگوی دولت به منظور تنوير افكار عمومي ارسال مي شود. لطفا دستور فرمائيد طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جوابيه مذكور با تیتر اعلامی در همان جایگاه درج شود.

۱. همزمان با انتشار توییت سخنگوی دولت در خصوص سرقت اموال ملت ایران و طلا و جواهرات سلطنتی از سوی خاندان دیکتاتور فراری ایران، برخی سلطنت طلبان مدعی نادرستی این اطلاعات شدند تا جاییکه همسر شاه مخلوع نیز در مصاحبه با یکی از رسانه‌های معاند مدعی شد غیر از دو پوتین چیز دیگری با خود ندزدیده است!

۲. پس از این توییت برخی از پژوهشگران، مورخان و رسانه‌ها با انتشار گزارش‌هایی در خصوص حجم، میزان و اسناد مرتبط با سرقت اموال و طلا و جواهرات توسط خاندان پهلوی، ادعای سلطنت طلبان را با اتکا به منابع متقن تاریخی، اسناد دوران پهلوی، خاطرات نزدیکان دربار، گزارش‌های رسانه‌های غربی و غیره رد کردند که توجه به آنها حائز اهمیت است. در زیر به برخی از اسناد و شواهد دزدی بزرگ پهلوی اشاره می‌شود:

۲.۱. روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارش اخیر خود که در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ منتشر شده به صراحت ذکر کرده است: شاه آنقدر طلا و وسایل قابل حمل بار هواپیما کرده بود که هواپیما بلند نمی‌شد.

۲.۲. روزنامه فایننشال تایمز در سال ۲۰۰۹ ميزان دارایی‌های خارج كرده از سوي ديكتاتورهاي فراري از كشورهاي مختلف را بررسي كرده است و با بررسي دارایی‌های ديكتاتورهاي مخلوع، آمده است كه محمد رضا پهلوي شاه مخلوع ايران ۳۵ ميليارد دلار دارايي از ايران خارج كرده كه ۲۰ ميليارد دلار آن از سوي دولت آمريكا مسدود شده است. این موضوع در گزارش انجمن فرانسوی CCFD نیز تصریح شده است.

سخنگوی دولت باید بداند دوران بزن و در رو با وجود برکتی به نام فضای‌مجازی گذشته است و اگر زمانی این نوع ادعاهای توخالی افکارعمومی را فرا می‌گرفت امروز هر شهروند دست‌کم یک گوشی دارد که افشاگر این قصه‌هاست.

نهادهای امنیتی و خاص باید به این ادعاها ورود کرده و دریابند که این ادعای دروغ که سبب شد مردم نسبت به سایر مطالب درباره رژیم سابق شک کنند با چه نیتی مطرح شده و هم‌چنان همزده می‌شود؟!

زیرا گاف به این بزرگی را نمی‌توان بر اساس نادانی و کم‌اطلاعی گذاشت زیر کوچکترین جستجوی اینترنتی نیز مشخص می‌کرد که تاج‌های مذکور سر جای‌شان هستند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=13604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.