• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
93
شهردار رشت خبر داد؛

حل مشکل صدور پروانه‌های نسقی در زمینهای با کاربری مسکونی | قرارداد همسطح سازی قبور منعقد شد

  • کد خبر : 12251
  • 19 آبان 1401 - 11:54
حل مشکل صدور پروانه‌های نسقی در زمینهای با کاربری مسکونی | قرارداد همسطح سازی قبور منعقد شد
سید امیر حسین علوی شهردار رشت ضمن تاکید بر لزوم افزایش تعداد پروژه‌های عام المنفعه و مشترک سازمان بسیج سازندگی سپاه و شهرداری گفت: مشکل صدور پروانه‌های نسقی در زمینهای با کاربری مسکونی با همکاری دستگاه قضایی حل شد.

به گزارش انطباق ، سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه انعقاد قرارداد همسطح سازی قبور که با حضور سرهنگ احمد ابراهیمی رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، معاونین و مدیران مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری رشت و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان همکاریهای مشترک قابل توجهی داشته‌اند.

شهردار رشت ضمن اشاره به ظرفیتهای بسیار بالای سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان عنوان کرد: این ظرفیتها موجب شد تا پروژه‌های عمرانی شهرداری سرعت بیشتری به خود گیرد و حتی شاهد صرفه‌جویی در منابع هم بودیم، بنابراین درصدد برآمدیم تا سطح همکاریهای مشترک خود را با این سازمان گسترش دهیم.

سید امیر حسین علوی احداث ساختمان آتش‌نشانی شهرداری و همسطح سازی قبور را از جمله پروژه‌های مشترک شهرداری و سازمان بسیج سازندگی سپاه خواند و گفت: مزار شهدای گمنام پارک ملت هم از جمله پروژه‌های مشترک و پایان یافته شهرداری با سازمان بسیج سازندگی سپاه محسوب می‌شود که اتفاقا جزو پروژه‌های خوب، فاخر و آبرومند شهر لقب گرفت.

وی اجرای پروژه‌های عام المنفعه مشترک با سازمان بسیج سازندگی سپاه را خواستار شد و اضافه کرد: شهرداری رشت به عنوان یک نهاد خدمتگذار، اجتماعی و عمومی رفع محرومیتها، توسعه زیرساختها و خدمات عمرانی را در مناطق کمتر برخوردار شهر در دستور کار خود قرار داده و بدون تردید این مهم با مشارکت سازمان بسیج سازندگی زودتر محقق خواهد شد.

شهردار رشت ابراز داشت: اجرای شبکه آب و فاضلاب، برق رسانی و گازرسانی به مناطق حاشیه‌ای شهر دغدغه ما در شهرداری رشت محسوب می‌شود و اقدامات در این حوزه‌ها  بدون همراهی دستگاههای اجرایی ذیربط راه به جایی نخواهد برد.

علوی از حل مشکل صدور پروانه‌های نسقی در زمینهای با کاربری مسکونی با همکاری دستگاه قضایی خبر داد و اذعان کرد: در حال حاضر هر کسی که احراز مالکیت و یا حتی سند عادی در اختیار داشته باشد، شهرداری در زمینهای با کاربری مسکونی پروانه احداث بنای مسکونی را طبق طرح تفصیلی شهر صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه حل مشکل عدم صدور مجوز زمینهای فاقد سند رسمی بسیار راهگشا است، ادامه داد: خوشحالیم که چنین مشکلی را توانستیم با پیگیریهای مستمر و رایزنیهای اعضای شورای اسلامی شهر و همکاری دستگاه قضایی حل و فصل کنیم، زیرا این موضوع از معضلات جدی بسیاری از شهرهای کشور از جمله شهر رشت است.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه تمام اهتمام شهرداری و سازمان بسیج سازندگی روی افتتاح و تجهیز ساختمان آتش نشانی در دهه فجر امسال متمرکز است، افزود: همسطح سازی قبور هم از جمله پروژه‌های مهم شهرداری است که امروز پس از سیر مراحل قانونی آن شاهد تحقق آن هستیم.

علوی با بیان اینکه شهرداری رشد درصدد اتمام پروژه‌های نیمه تمام و سپس شروع پروژه‌های جدیدتر در سطح شهر است، گفت: حوزه مالی شهرداری رشت هم در حوزه پرداختها مشارکت بیشتری با سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خواهد داشت تا پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

وی از ساخت مجتمع تخصصی ویژه بانوان در شهر رشت با مشارکت شهرداری و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و گفت: به حوزه املاک شهرداری رشت ماموریت دادیم تا برای انتخاب مکان اجرای این پروژه که قرار است به شکل تهاتری انجام شود، بررسیهای لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه قرارداد همسطح سازی قبور توسط سید امیر حسین علوی شهردار رشت و سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به امضا رسید.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.