• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
شهردار رشت در دیدار با نمایندگانی از سراوان:

از دغدغه‌های مردم سراوان آگاهیم؛ برای حل مشکلات سراوان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم + گزارش تصویری

  • کد خبر : 3613
  • 30 فروردین 1400 - 17:09
از دغدغه‌های مردم سراوان آگاهیم؛ برای حل مشکلات سراوان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم + گزارش تصویری

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (دوشنبه ۳۰ فروردین) در دیدار با اعضای شورای اسلامی و نمایندگانی از مردم سراوان و بخشدار سنگر که جلسه آن در محل کارخانه کود آلی برگزار شد، اظهار داشت: از دغدغه‌های مردم سراوان آگاهیم […]

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (دوشنبه ۳۰ فروردین) در دیدار با اعضای شورای اسلامی و نمایندگانی از مردم سراوان و بخشدار سنگر که جلسه آن در محل کارخانه کود آلی برگزار شد، اظهار داشت: از دغدغه‌های مردم سراوان آگاهیم و برای حل مشکلات سراوان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

شهردار رشت با بیان اینکه روزانه چیزی حدود هزار و ۱۰۰ تن زباله به سراوان منتقل می‌شود عنوان کرد: از این مقدار زباله حدود ۵۰۰ تن متعلق به شهر رشت و مابقی متعلق به سایر شهرها و روستاهای اطراف است.

احمدی با تاکید بر اینکه قطعا همکاری مردم و مسئولان جهت حل مشکلات لندفیل سراوان اثربخش خواهد بود، تصریح کرد: راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز، افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شیرابه مطالبه عموم مردم به ویژه ساکنان منطقه سراوان است و همه متعهد به اجرایی کردن آن هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زباله‌سوز برخلاف گیلان در شهرهای نوشهر و تهران به بهره برداری رسیده و در ساری هم پیشرفت خوبی داشت، افزود: بنده از زمان ورودم به شهرداری به عینه مشاهده کردم که روند راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز سراوان تا چه اندازه کند پیش می‌رود.

شهردار رشت انعقاد قرارداد با شرکت تی‌تی‌اس به مبلغ ۴۰ میلیون دلار در سال ۹۲جهت راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز سراوان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این قرارداد قید شده بود که ۵ درصد مبلغ بعنوان پیش پرداخت باید به شرکت چینی پرداخت شود.

احمدی از رایزنی‌های خود به همراه اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در تهران با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سخن گفت و یادآور شد: در دیدار چند روز گذشته‌ای هم که با ایشان داشتیم تقاضای تخصیص اعتباراتی ویژه برای اجرای پروژه‌های پسماند را مطرح کردیم که امیدواریم با حمایت و پیگیری‌های نمایندگان گیلان تحقق پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از پشتیبانی‌های دستگاه قضایی، رئیس کل دادگستری و دادستان گیلان برای حل و فصل مشکلات موجود در منطقه سراوان ابراز داشت: باید زباله در استان‌های شمالی از جمله گیلان سوزانده شود و ما نمی‌توانیم آن را دفن کنیم.

شهردار رشت افزود: طرح دفن بهداشتی زباله و ساماندهی لندفیل سراوان از جمله پروژه‌هایی است که قصد داریم با حمایت دستگاه های اجرای و قضایی استان نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی دیگر پروژه‌ای است که اجرای آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته ، اذعان کرد: ظرفیت این کارخانه در حال حاضر روزانه کمتر از ۲۰۰ تن است که باید به ۱۰۰۰تن افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: از مردم سراوان در درجه نخست خواستاریم که به ما و برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم اعتماد کنند البته این کار، کار سختی است اما برای حل معضلات سراوان باید این انسجام و همدلی‌ها ایجاد و تقویت شود.

شهردار رشت عنوان کرد: در قدم اول پیشنهاد می‌کنم یک نماینده تام‌الاختیار برای پیگیری مشکلات مردم منطقه سراوان انتخاب و برای شرکت در جلسات ما و جهت رصد اقدامات در حال انجام، به شهرداری معرفی شود.

احمدی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم سراوان هر جا که کاستی در کارها مشاهده نمودند به ویژه در حوزه دفن اصولی زباله‌‌ها باید با ذکر مستندات لازم، مصادیق آن را به شهرداری اعلام کنند تا ما هم در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص و اشکالات اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری برای پوشاندن زباله‌‌ها در سراوان و تامین شن و ماسه مورد نیاز هر از گاهی با موانعی جدی مواجه می‌شود، تصریح کرد: اگر گاهی اوقات فرآیند پوشاندن و کاور زباله با شن و ماسه به خوبی انجام نمی‌شود به خاطر این است که مجوز لازم جهت برداشت مصالح داده نشده است.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، در این جلسه نمایندگان مردم و اعضای شورای شهر سراوان نیز نکاتی را در مورد دفن اصولی زباله، اهمیت پوشاندن زباله‌ها با شن و ماسه و موضوعاتی از این دست مطرح کرده و در پایان از روند ساخت سوله‌ها و افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی بازدید به عمل آوردند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=3613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.