به گزارش انطباق، محمدحسین کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ضرورت تقویت ناوگان حملونقل عمومی در کلانشهر رشت، اظهار کرد: با وجود جمعیت بیش از ۸۰۰ هزار نفری این شهر، طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲ هزار نفر، یک دستگاه اتوبوس مورد نیاز است؛ بنابراین رشت حداقل به ۴۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد تا بتواند تردد عمومی شهروندان را تسهیل و از بار ترافیکی ناشی از خودروهای شخصی و مسافربرهای آزاد بکاهد.
وی با بیان اینکه باید در نظر بگیریم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در کدام خیابانهای ما میتواند ایجاد ارزش افزوده کند، افزود: متأسفانه زیرساخت خیابانها در رشت پاسخگوی این حجم از ناوگان نیست و نیازمند اصلاحات اساسی است.
کارگرنیا به تجربه اجرای خط ویژه اتوبوس از مسیر حسنمصلی تا میدان حشمت (بانک ملی) در دوره چهارم شورا اشاره کرد و گفت: در ابتدای اجرا عملکرد قابل قبولی داشت و حدود یک سال نیز مدیریت شد، اما به دلیل تأمین نشدن کافی اتوبوسهای BRT توسط شهرداری و عدم اعتقاد برخی مسئولان به ادامه طرح، مسیر بهتدریج کمرنگ و در نهایت جمعآوری شد.
به گفته رئیس شورای شهر رشت، وقتی قرار است بین سه تا پنج دقیقه یک اتوبوس در هر ایستگاه حاضر شود، معطلی مردم نباید از این زمان بیشتر شود، اما در آن زمان نظارت کافی وجود نداشت و در برخی موارد حتی نیم ساعت طول میکشید که همین مسئله موجب نارضایتی شهروندان شد.





















